Sunborn

Sunborn

Black Fridayn ihme

Sunborn Group haastoi meidät näyttämään, mitä Black Friday voi tarjota kylpylähotellien verkkokaupan joulun lahjakorttimyyntiin. Benchmarkkeja ei Suomessa vielä vastaavasta kampanjasta juuri ole, joten myynnin tavoitteeksi asetettiin marraskuun päivittäisen keskiarvomyynnin 13-kertaistaminen. Tuo tavoite ylitettiin perjantaina 25.11.2016 yli kaksinkertaisesti. Miten?

Rakensimme kaksivaiheisen, monikanavaisen ja kohderyhmäsegmentoidun digikampanjan kylpylähotellien tarjouspaketeille. Vaiheeessa 1 teasattiin tarjouksia viikon ajan. Samalla kerättiin sekä yleisöä uudelleenmarkkinointiin että kävijädataa analytiikkaa varten. Vaiheessa 2 maksimoitiin yhden päivän Black Friday -näkyvyys reagoimalla reaaliajassa koko ostopäivän ajan verkkokaupan sekä mainosalustojen analytiikkaan.

”Black Friday -tyyppisessä kampanjoinnissa pitää reagoida käytännössä reaaliajassa koko ostopäivän ajan verkkokaupan sekä mainosalustojen analytiikkaan. Black Friday oli Suomessa 2016 isompi juttu kuin koskaan aiemmin, samoin oli myös kilpailu mainostilasta digikanavissa. Kun sai dataa mistä kanavista tuli paras tuotto, oli mahdollista optimoida budjetteja ohi kilpailijoiden juuri niihin kanaviin ja maksimoida tulos.”

Vesa Kajander, Digital Marketing Manager OSG

Ota yhteyttä

Matti Rautiainen
Client Services Director
matti.rautiainen@osg.fi
+358 40 063 0051