Tiedä mistä ruokasi tulee
Vilkas-kampanja viestii vuosittain kotimaisista kasviksista koululaisille ja lounasruokailijoille. Olemme olleet toteuttamassa Apetitin ja Atrian vastuullisia kotimaisia raaka-aineita esiin tuovaa kampanjaa aiempinakin vuosina, mutta vuoden 2020 kampanjasta haluamme nostaa esiin taitomme tuottaa uniikkeja kuvituksia kohderyhmän tarpeiden mukaan.
Vilkas-kampanjan teemana on ”Tiedä mistä ruokasi tulee”. Kampanjaa varten loimme sympaattisen Pelle Pelätti -hahmon, joka viestii oivaltavasti ja lempeästi raaka-aineiden alkuperästä; Pelle huolehtii maatilojen viljelyksistä ja kaikista maatilan eläimistä lämmöllä ja rakkaudella. Hahmo on esimerkki siitä, miten onnistunut, omaleimainen luova kuvitus herättää kohderyhmän mielenkiinnon, auttaa erottamaan kampanjan kilpailevasta kuvavirrasta ja tukee myös itse sanomaa. Pelle Pelätti viestii, että Apetitin ja Atrian raaka-aineet – liha ja kasvikset – tulevat vastuullisesti hoidetuilta tiloilta.
Visuaalisesti kiinnostava ja esteettisesti miellyttävä piirroskuva on hyvin hyödynnettävissä markkinointi-, somiste- ja ruokakasvatusmateriaaleissa. Hahmosuunnittelussa huomioitiin myös piirrettyjen hahmojen animoiminen ja jatkototeutukset liikkuvan kuvan osalta. Parhaimmillaan Pelle Pelätti voi jatkaa elämäänsä uusissa kanavissa vielä tulevaisuudessakin.


