Keskiviikkona, 27.11.2019

Mitä kuuluu OSG:lle, Mikko Raunio?

Mainostoimisto OSG Agency

Olen ollut nyt nelisen kuukautta OSG Agencylla. Minulta on kyselty, että mikä meno. Vastaan, että kova meno. Ja syystä. Käyn tässä blogikirjoituksessa vähän läpi niitä kuluneiden kuukausien keskeisiä tavoitteita, joita olin asettanut myynnin, markkinoinnin ja henkilöstön hyvinvoinnin tukemiselle. Menen asiaan valmentajan suoraviivaisuudella.

OSG:n oma markkinointi oli asiakaskiireiden keskellä päässyt jäämään liian vähäiselle huomiolle, joten ensi töiksemme aktivoiduimme sillä saralla. Oli ilo huomata, että tahtotila ja suunnitelmat oman markkinoinnin kehittämiseen olivat jo valmiina. Markkinoinnin ohella aloimme tehostaa myös myyntistrategiaa. Myynnissä siirryttiin yksilöseurannasta yhteisiin tavoitteisiin. Pääpaino on yhdessä tekemisessä sekä tiedon ja osaamisen jakamisessa. Jo näiden toimenpiteiden avulla on saatu nopeasti parannettua OSG:n näkyvyyttä, mistä on luontevasti seurannut asiakkaiden ja alan ammattilaisten yhteydenottoja. Tämä näkyy myös myynnin kasvuna.

Minua on alusta asti innostanut OSG:n datan, luovuuden ja digistrategian älykäs yhdistäminen ja tarjoaminen palvelukokonaisuutena. Syksyn aikana olemme päässeet aloittamaan jälleen useita uusia asiakkuuksia tällä yhdistelmällä, ja lisää asiakastöitä tulee koko ajan.

Kun töitä on paljon, tekijöitäkin tarvitaan. Turun toimistolla aloitti kesällä uusi projektipäällikkömme, Essi Jaakkola. Tänä syksynä saimme joukkoomme myös uuden Content Specialistin, Mirva Tapion.  Aiemmin syksyllä Helsingin toimistolla aloitti mainostoimistokonkari Tarja Malka asiakkuuspäällikkönä. Tällä hetkellä OSG Agencyssä on töissä 20 asiantuntijaa. Tulevan talven ja kevään aikana tullaan rekrytoimaan lisää uusia digiosaajia ja suunnittelijoita.

Vapaa-ajallani valmennan SM-tason yleisurheilijoita. Koen, että valmennuskokemuksestani on hyötyä myös henkilöstöjohtamisessa; vain hyvinvoivalta yksilöltä voi odottaa hyvää tulosta – yhdessä ja erikseen. Lenkille en ole vielä henkilöstöä patistanut, mutta yksi jos toinenkin on käynyt kyselemässä, milloin järjestetään juoksukoulu. (En ole pitänyt sitä vitsinä.)

Olen pyrkinyt tutustumaan OSG:n ihmisten vahvuuksiin ja selvittämään myös heidän mahdolliset haasteensa. Avuksi HR-työhön olen ottanut kokeneen henkilöstökonsultti Minna Gentzin. Minna on vetänyt syksyn aikana henkilöstölle työpajoja erilaisten teemojen ympäriltä ja löydökset on purettu yhdessä. Asioita on lähdetty edistämään käytännönläheiseen tyyliin.

Minusta on hienoa, että OSG:lla vallitsee hyvä ME-henki, ja työkavereiden kanssa viihdytään työajan ulkopuolellakin. Vahvan ME-hengen varaan on hyvä rakentaa menestyvää bisnestä.

Lisää kuulumisia vuodenvaihteen jälkeen!

Kirjoittaja on OSG Agencyn toimitusjohtaja, myynnin ja markkinoinnin asiantuntija sekä ihmislähtöinen mestareiden valmentaja.

Takaisin blogiin