Taitotalo täynnä opiskelijoita
Jos aikuisena haluaa kouluttautua uuteen ammattiin haluaa, hankkia uusia taitoja tai täydentää osaamistaan, on todennäköistä, että hän koulutuksia googletellessaan törmää Taitotaloon. Marraskuusta 2021 lähtien nimenomaan tämä on ollut fokuksessamme, sillä aloitimme Taitotalon strategisena digimarkkinointikumppanina. Yhteinen tavoitteemme on saada mahdollisimman moni tutustumaan ja hakeutumaan Taitotalon koulutuksiin – ja tietysti kehittää Taitotalon kaikkea digitekemistä entistäkin paremmaksi.
Taitotalo on Suomen suurin ammatillinen aikuiskouluttaja, joka tarjoaa lähes 90 tutkintoa, yli 60 ammatillista sertifikaattia ja reilut 600 eri ammattialojen täydennyskoulutusta. Taitotalo syntyi, kun AEL ja Amiedu yhdistyivät vuonna 2020. Helsingissä, Vantaalla ja Oulussa sijaitsevien toimipisteiden lisäksi Taitotalo palvelee myös valtakunnallisesti verkkokoulutusten avulla. Erilaisten koulutusten ohella ydinbisnestä on yritysyhteistyö: Taitotalo on yritysten liiketoiminnan kehittämisen sparraaja ja kumppani. Nyt yhteistyötä on takana vajaa pari vuotta. Miten hommat ovat sujuneet?
“Olemme olleet erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen OSG:n kanssa. Tärkein tavoitteemme on saavutettu, sillä talo on täynnä opiskelijoita! Kampanjat ovat tavoittaneet valtavasti väkeä ja onnistuneet sekä herättämään mielenkiinnon Taitotaloa kohtaan että hakeutumaan Taitotaloon. Tästä olemme luonnollisesti erittäin iloisia”,
summaa Taitotalon asiakkuusjohtaja Nuutti Manninen.
Priorisoinnilla selvä suunta eteenpäin
Kehitystyö on edennyt suunnitelmallisesti alusta lähtien. Laadimme yhdessä priorisoidun toimenpidelistauksen, joka antoi näkymän sekä Taitotalon että OSG:n tiimeille siitä, mitä asioita on työlistalla ja missä järjestyksessä ne toteutetaan.
“Meillä on myös oma inhouse-markkinointiryhmä. Kaipasimme sparrauskumppania ja uusia ideoita strategisemman suunnittelun lisäksi. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja helppoa: tarvitsemaamme osaamista on OSG:lta löytynyt”,
Taitotalon markkinointi- ja viestintäpäällikkö Sanna Taavila taustoittaa.
Kaikkea tekemistä ei tietysti ole voitu etukäteen suunnitella, vaan töitä on tippunut myös listan ulkopuolelta. Idea onkin, että listauksen avulla sekä Taitotalossa että OSG:lla tiedetään prioriteetit ja varmistetaan, että toimenpiteet tulevat tehdyksi eivätkä jää muun tekemisen alle.
Laaja-alaista ja tuloksellista kumppanuutta
Kilpailutuksessa Taitotalo haki kumppania, jolta löytyy markkinoinnin strategista suunnittelua tukevaa syvällistä osaamista sekä sisällöntuotannon ja sosiaalisen median erikoistunutta asiantuntemusta. OSG valikoitui 9 toimiston joukosta, sillä pystyimme parhaiten vastaamaan Taitotalon tarpeisiin. Business Directorimme Vesa Kajander avaa valintaa tarkemmin:
“Meillä oli jo ennestään vankka kokemus tuloksellisen rekrymarkkinoinnin tekemisestä, jonka lainalaisuuksia voidaan hyödyntää myös koulutusten markkinoinnissa. Ymmärrys kohderyhmien tavoittamisesta ja ostopolusta sekä analyyttinen näkemys siitä, miten markkinointieurot tulee kohdentaa peilaten tavoitteisiin, on osoittautunut tehokkaaksi myös Taitotalon kohdalla.”
Tähän mennessä olemme laajojen koulutuskampanjoiden ohella auttaneet Taitotaloa muun muassa analytiikan, mittaroinnin ja raportoinnin kanssa, toteuttaneet valokuvauksia ja suunnitelleet uutta ilmettä Taitotalon ravintola- ja kokouspalveluille.
“Markkinointistrategioiden sisällä isossa roolissa on ollut myös sisältötekeminen. Olemmekin suunnitelleet useita konsepteja, joista asiakkaan valitsema linja on jalkautettu markkinointiin OSG:n sisältöteemamallin avulla. Sitä kautta olemme lisää insightia siitä millaisista teemoista kohderyhmät ovat kiinnostuneita”,
Vesa kertoo.
Varsinaisen koulutusmarkkinoinnin ohella olemme tehneet Taitotalolle myös KPI-määristystyön sekä siihen kytkeytyviä raportointiin ja mittaamiseen liittyviä projekteja, joiden avulla sekä Taitotalon inhouse-tekemistä että OSG:n tekemistä on saatu tehostettua.
Taitotalon ja OSG:n tavoitteellinen yhteistyö jatkuu
Parin vuoden aikana olemme saavuttaneet jo useita yhteisiä tavoitteita. Niin Taitotalolla kuin OSG:llakaan ei kummallakaan ole halua jäädä paikoilleen, vaan jatkuvalle kehittämiselle nähdään tarve ja tarkoitus: tavoitteena on pitää talo täynnä opiskelijoita jatkossakin. Ohjausryhmätyö, säännölliset kuukausipalaverit ja matalan kynnyksen jatkuva tuki ja viestintä varmistavat sen, että keskusteluyhteydet pysyvät kunnossa ja sama suunta on selvillä.
Mikäli haluaisit tietää lisää tai kiinnostuit yhteistyöstä kanssamme, ole meihin yhteydessä. Löydämme parhaat ratkaisut sinunkin yrityksellesi!
Takaisin blogiin