Näistä syistä meidät äänestettiin Vuoden Toimisto -voittajaksi
Vuoden Toimisto -tutkimus on koko mainos- ja markkinointialalla tunnettu ja arvostettu tutkimus, joka asettaa tutkimukseen osallistuneet toimistot paremmuusjärjestykseen asiakastyytyväisyyden kautta. Tutkimukseen ei ole pakko osallistua, mutta käytännössä se on alan toimijoille merkittävä työkalu asiakastyytyväisyyden kartoittamiseen – ja tietysti sen näyttämiseen.
Mekin osallistuimme Vuoden Toimisto -tutkimukseen ja iloksemme korjasimme voiton kotiin Digitoimistot-kategoriassa. Voimme olla tyytyväisiä suoritukseemme, sillä NPS-lukumme (Net Promoter Score) oli mainiot 86 %. Vertailun vuoksi, kategoriamme samainen luku oli 72 % ja koko toimialalla 61 %. Koko toimialalta tutkimukseen osallistui yhteensä 63 toimistoa.
Mutta mihin voittomme sitten perustuu? Mitä asiakkaamme erityisesti meissä arvostavat – ja miten meidän tuloksemme vertautuvat kilpailijoihin ja koko toimialaan? Avaamme menestyksemme tärkeimmät syyt eli tutkimuksen ne kohdat, joissa meidät on rankattu kategoriamme parhaimmistoon.
Hanskaamme digitaalisuuden
Tämä tulos ei onneksi ollut meille yllätys! Digitaalisesta osaamisesta saimme liki täydet pisteet – kaikki asiakkaamme arvioivat meidät arvosanalla 10 tai 9. Asiakkaamme kokevat, että ymmärrämme digitaalista kehitystä ja markkinointiviestintää digitaalisissa kanavissa erinomaisen hyvin. Osaamme myös soveltaa digitaalisia ratkaisuja optimaalisella tavalla. Eräs tutkimukseen vastannut asiakkaamme tiivisti asian jämäkästi:
“Tämän toimiston erityinen vahvuus.”
Meillä on strategista osaamista
Digiosaamisen ohella yksi isoimmista vahvuuksistamme on strateginen osaaminen. Meillä on kykyä ymmärtää ja hyödyntää asiakkaan tilannetta, liiketoimintaideaa ja tavoitteita, ja huomioida nämä strategiassa ja aktiviteeteissä. Tätä asiakkaammekin arvostavat: saimme parhaimmat pisteet ja best practice -maininnan ollen kategoriamme ykkönen.
“Hienoa kuulla asiakkailta tällaista palautetta, sillä strategian rooli onkin OSG:n digitekemisessä perustavanlaatuinen. Meillä on halu ja kiinnostus ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa – mihin me muuten pohjaisimme tekemisemme? Liiketoiminnan ymmärtämisessä hyödynnämme tietenkin sitä kaikkein tärkeintä, eli asiakkaan omaa asiantuntijuutta yhdistettynä liiketoiminnasta saatavilla olevaan dataan. Datan hyödyntäminen tuntuu helposti yhdistyvän keskustelussa teknologioihin, vaikka todellisuudessa se on, ainakin OSG:llä, hyvin asiantuntijalähtöistä. Tästä strategiaan pohjaavasta toimintamallista ja asiantuntijoiden kiinnostuksesta asiakkaan liiketoimintaa kohtaan muodostuu varmasti yksi erottava tekijä, miksi olemme kategoriamme ykkönen”,
Digital Marketing Managerimme Vesa Kajander kertoo.
Meidät koetaan liiketoiminnan kannalta hyödyllisiksi
Tutkimuksessa tiedusteltiin myös asiakkaiden kokemaa liiketoimintahyötyä, jolla tarkoitetaan sekä koettuja että todellisia hyötyjä, joita toimisto on kyennyt tuottamaan.
Tässä osiossa pärjääminen ilahdutti erityisen paljon toimitusjohtajaamme Mikko Rauniota:
“Olemme jo vuosia tehneet systemaattista digimarkkinoinnin kehitystyötä ja onkin hienoa huomata, että kehitykseen käytetty panos näkyy asiakkaille myös liiketoimintahyötynä. Palkinnon takana on asiantuntijoiden jatkuva kehittäminen ja oppiminen.”
Olemme sitoutuneita asiakkaaseen
Saimme toimiston sitoutuneisuudesta kategoriamme parhaat pisteet ja best practice -maininnan. Tästä tuloksesta olemme erityisen iloisia, sillä asiakkaidemme piti arvioida läsnäoloamme sekä kykyämme kuunnella ja reagoida. Lisäksi heidän oli arvioitava osoittamaamme kiinnostusta ja sitoutuneisuutta sekä asiakkaaseen itseensä että yhteisiin projekteihimme. Tulos osoitti, että olemme pystyneet olemaan asiakkaillemme aidosti läsnä ja tarjoamaan molemminpuolista kumppanuutta.
Olemme luovia
Markkinointiviestinnässä luovuus on keskeistä. Luova voi olla monella tapaa, ja meillä luovat ratkaisut näkyvät tekemisessämme aina koodaamisesta konsepteihin. Iloksemme asiakkaamme ovat myös huomanneet tämän: heidän mielestään meillä on kykyä luoda uusia, innovatiivisia ja yllättäviä ideoita, jotka edistävät brändin ja projektin tavoitteita. Saimme kategoriamme huippupisteet ja best practice -maininnan.
Tutkimustulokset auttavat meitä kehittymään
Vaikka tulokset olivat kauttaaltaan erinomaisella tasolla, näytti tutkimus meille tietysti myös asioita, joita voimme toiminnassamme kehittää. Tutkimus onkin meille yksi tärkeä työkalu jatkuvan kasvun ja kehityksen tiellä. Haluamme jatkossakin pitää kiinni hyvistä tuloksistamme, ja aivan erityisesti yhdestä kohdasta:
Kysymys: Ovatko asiakkaat harkinneet toimiston vaihtoa?
Kyllä: 0 %
Ei: 100 %
Haluaisitko tehdä yhteistyötä kanssamme? Tutustu töihimme ja ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä teille sopivimpia ratkaisuja.
Takaisin blogiin