Tiistaina, 22.10.2024

Joustavalla yhteistyömallilla rakennettu asiakkuussuhde – OSG visits Åland

Vuoden vaihteessa OSG Agency osallistui Visit Ålandin kilpailutukseen ja helmikuussa 2024 lopulta valikoitui Visit Ålandin digimainonnan kumppaniksi. Visit Åland vakuuttui erityisesti OSG:n tarjoamasta data ja -digiosaamisesta kuin myös aktiivisesta yhteistyömallista.

Kevään, kesän ja syksyn kampanjarykelmän jälkeen Visit Åland kutsui OSG:n kylään Ahvenanmaalle tutustumaan tiimiin ja paikallisen tarjontaan. Kolmen päivän workshop sisälsi tiimitöitä, kampanja-analyysejä, strategista suunnittelua ja tutustumista paikallisiin palveluihin ja nähtävyyksiin.

”Monivuotinen yhteistyömme Visit Ålandin ja heidän erittäin taitavan tiiminsä kanssa on ollut todella innostavaa, mukavaa, sopivasti haastavaa ja palkitsevaa.

Jo nykyään erinomaisesti toimivaa yhteistyötä on saatu kehitettyä vuosittain, ja on todella inspiroivaa työskennellä kahden tiimin välillä, joissa vallitsee jatkuvan oppimisen ja kehittymisen kulttuuri, puhumattakaan mahtavasta tekemisen meiningistä!

Uusi yhteistyösopimuksemme mahdollistaa yhteisen tekemisen syventämisen jatkossa entistä enemmän myös strategiselle ja pitkän aikavälin suunnittelulle.

Koin, että muutama lähipäivä workshopin merkeissä antoi entistä enemmän tilaa tutustua ja luoda jotain täysin uutta tulevia vuosia varten. Tästä on mahtavaa jatkaa kohti Visit Ålandin monimuotoisen matkailun markkinoinnin seuraavia askeleita.”

Toteaa OSG Agencyn Digital Marketing & Analytics Director Teemu Väliheikki

Matkalla vierailimme muun muassa: 
Hotel Arkipelag, purjelaiva Pommern, Käringsund Resort,  Kastelholm, Bomarsund, Jan-Karlsgården, Stallhagen, Hotel Pommern ja Maarianhamina.

Hyvän yhteistyön juurena on ollut jo vuosia hyvä kommunikaatio ja joustava yhteistyömalli. Työt jaetaan ja sovitaan yhdessä kuin työskentelisimme kaikki saman katon alla. Viikottaiset palaverit pidetään vaikka asiaa olisi vähän tai ei ollenkaan. Olemme huomanneet kuinka asiakassuhde on kääntynyt ystävyyssuhteeksi kun työskentelemme samoja tavoitteita kohden. OSG:n tavoitteena on toimia in-house tiimin jatkeena paikaten siellä missä asiantuntemusta tarvitaan ja antaa näkemystä ja palvelua myös muilla markkinoinnin osa-alueilla. Yhteinen reissu Ahvenanmaalle vahvisti asiakkuussuhdetta ja matkan tuloksena ymmärrämme vieläkin paremmin toisiamme.

“Yhteistyö OSG:n kanssa on erittäin helppoa.

Jäsenorganisaationa, jolla on tärkeä tehtävä markkinoida Ahvenanmaata, tarvitsimme kumppanin, jolla on digitaalista osaamista ja joka on tottunut työskentelemään ketterästi.

Yhdessä haastamme toisiamme kehittämään ja kokeilemaan uusia asioita. Arvostan kuinka helppoa kommunikoiinti on ja kuinka nopeasti voimme siirtyä ajatuksista tekoihin.

OSG on osoittanut hyvää ymmärrystä brändistämme ja vierailu Ahvenanmaalle syvensi yhteistyötämme entisestään. Olimme ylpeitä saadessamme esitellä tätä ainutlaatuista paikkaa, jota meillä on etuoikeus kutsua kodiksi.

OSG on tuonut arvoa ja tukenut meitä tavoitteidemme saavuttamisessa. Teemme tiivistä yhteistyötä nostaaksemme Ahvenanmaata ainutlaatuisena paikkana, mitä se todella on. “

kommentoi Visit Ålandin Marketing Manager Josefin Hagman

Onko teilläkin digimainnnan tarpeita, mutta ihan kaikkea ei tarvitsisi ulkoistaa? Ole yhteydessä niin keskustellaan minkälainen yhteistyömalli sopisi teille.


Visit Åland on Ahvenanmaan matkailualan virallinen jäsenjärjestö, johon kuuluu tällä hetkellä noin 240 jäsentä. Visit Ålandin pääasiallisena tehtävänä on markkinoida Ahvenanmaata matkakohteena ja kehittää Ahvenanmaan matkailua yhdessä paikallisen matkailuelinkeinon kanssa.

Lue vuoden 2021 kesäkampanjasta: Onnistumisia kesän matkailumarkkinoinnissa

Minna Mateer

Digital Marketing Manager

040 018 3385

Teemu Väliheikki

Business Director, Digital Marketing & Analytics

050 590 3404

Reissussa mukana OSG:n tiimistä: 

Teemu Väliheikki, Business Director, Digital Marketing & Analytics
Minna Mateer, Digital Marketing Manager
Viktor Brander, Senior Digital Marketing Specialist
Toni Perez,  OSG Viestintä – Managing Director

Takaisin blogiin