Kotimaassa ulkåmailla

Visit Åland halusi tehostaa ja uudistaa Ahvenanmaan matkailun mainontaa kesäsesonkia 2021 silmällä pitäen. Otimme haasteen vastaan ja suunnittelimme digistrategian, jossa edellisen vuoden opit hyödynnettiin ja vietiin koko datavetoinen kokonaisuus täysin uudelle tasolle. Digistrategia kattoi kaikki suurimmat digikanavat, joissa mainokset pyörivät ja kasvattivat merellisen lomakohteen tunnettuutta ja vetovoimaa.

Yhteistyön tavoitteena oli vahvistaa Ahvenanmaan näkyvyyttä verkossa ja luoda mielikuvaa kotimaan suosikkikohteesta, joka on sopivan lähellä mutta sopivan kaukana. Visit Ålandin kesäkampanja tavoitti valtavan määrän suomalaisia eri medioissa. Ensimmäisen kampanjakuukauden aikana Visit Ålandin sivustolla vieraili lähes 200 000 ihmistä. Edellisen vuoden kesäkampanjaan verrattuna Visit Ålandin kampanjasivun kävijöiden määrä kasvoikin yli 70 % ja kesän varauskalenterit täyttyivät. Kesän kampanjoinnin asetetut digitavoitteet ylitettiin jopa 90 % ja edelliseen kesäkampanjaan verrattuna kampanjasivun istunnot kasvoivat 100 %.

Kotimaassa ulkåmailla -digikampanja kattoi kaikki suurimmat digikanavat: Facebook, Instagram, YouTube, SEM ja display. Digikampanjoita synkkasimme jatkuvassa yhteistyössä asiakkaan kanssa yhteen heidän oman radio-, printti- ja bussimainontansa aikataulujen mukaisesti.

Lue lisää: Case Visit Åland: Onnistumisia kesän matkailumarkkinoinnissa