Kotimaassa ulkåmailla

Visit Åland halusi tehostaa ja uudistaa Ahvenanmaan matkailun mainontaa kesäsesonkia 2021 silmällä pitäen. Otimme haasteen vastaan ja suunnittelimme digistrategian, jossa edellisen vuoden opit hyödynnettiin ja vietiin koko datavetoinen kokonaisuus täysin uudelle tasolle. Digistrategia kattoi kaikki suurimmat digikanavat, joissa mainokset pyörivät ja kasvattivat merellisen lomakohteen tunnettuutta ja vetovoimaa.

Yhteistyön tavoitteena oli vahvistaa Ahvenanmaan näkyvyyttä verkossa ja luoda mielikuvaa kotimaan suosikkikohteesta, joka on sopivan lähellä mutta sopivan kaukana. Visit Ålandin kesäkampanja tavoitti valtavan määrän suomalaisia eri medioissa. Ensimmäisen kampanjakuukauden aikana Visit Ålandin kampanjasivustolla vieraili lähes 200 000 ihmistä. Viime vuoteen verrattuna Visit Ålandin sivuston kävijöiden määrä kasvoi yli 230 % jo kampanjan ensimmäisen kahden viikon aikana, ja kesän varauskalenterit täyttyivät. Kesän kampanjoinnin asetetut digitavoitteet ylitettiin jopa 90 % ja edelliseen kesään verrattuna verkkosivun kokonaisliikenne kasvoi yli 50 %.

Kotimaassa ulkåmailla -digikampanja kattoi kaikki suurimmat digikanavat: Facebook, Instagram, YouTube, SEM ja display. Digikampanjoita synkkasimme jatkuvassa yhteistyössä asiakkaan kanssa yhteen heidän oman radio-, printti- ja bussimainontansa aikataulujen mukaisesti.

Lue lisää: Case Visit Åland: Onnistumisia kesän matkailumarkkinoinnissa